南斗の読解法
- 2016.08.28 Sunday
- 14:26
JUGEMテーマ:高校受験
みなさん、こんにちは。
家庭教師に日曜はないのである。
午前中の生徒さんとのお勉強を終え、
一時帰宅。
テレビでは、24時間テレビ進行中。
2日目の午後から夜までは、
泣かせるお話が多い。
ブログを書きながら、
今年も貰い泣き来たああ・・・
久し振りに?雨っすね。
しかも、まあまあ暑くない。
秋の気配かああ・・・?
いやいや。
まだ、夏ざんしょ。
それでは、
北斗現れる時、南斗もセットで現れり!
相手を内部から崩壊させる事を真髄とする北斗とは対極に位置する南斗。
外部から突き入れ、英文を解釈する南斗英語長文読解法、
極めろ、極星十字斬!!
では、本文をご覧あれ。
Hi, John
How are you? I am really enjoying my summer vacation here in Japan. I came here three weeks ago. My host family is very kind to me. They are Makoto Honda, Minako Honda and their son Keisuke. Keisuke is a junior high school student. They live near the sea and they have a boat.
Last Sunday the weather was very nice. I went to the sea to swim with Makoto and Keisuke. Then we went fishing in the boat.The sea was very beautiful. I saw something in the sea near the boat. It was swimming very fast around us. It was a dolphin! Seeing the dolphin was really exciting for me.
Look at this picture. Minako gave me a yukata. Yukatas are cool! A yukata is a kind of kimono for summer.
Yesterday was the day of a festival. It was in the park near Keisuke's house. My host family and I went to the festival.
When the festival started, many people started doing the Bon Odori. The Bon Odori is a traditional dance in Japan. I tried it with Minako. It wasn't difficult. We saw a lot of people and shops at the festival. Makoto helped in a shop. Keisuke and I bought some food there.
I think Japan is an interesting country and a really nice place. The people are kind and the food is very good. When I come back to America, I will tell you more about Japan.
See you soon,
Bob
英語の長文は、長いから読めない。
読む気になんない。
ならば、斬って短くするのだ。
例えば、第1段落。
How /are you? I /am really enjoying/ my summer vacation /here in Japan. I/ came /here/ three weeks ago. My host family/ is very kind /to me. They /are Makoto Honda,/ Minako Honda/ and their son Keisuke. Keisuke /is a junior high school student. They/ live/ near the sea /and they/ have a boat.
斬ってみると、言葉が浮き上がってくる感ありませんか?
I /am really enjoying/ my summer vacation /here in Japan.
私 本当に楽しい 私の夏休み ここ 日本で
みたいな。
私は、楽しんでいます。ってくると、何を?休みを!
どこで?ここ日本で。
って謎かけっぽく、進めます。
斬ることで、英文中で行ったり来たりが無くなって、
コンパクトに解釈できたりします。
では、実際の問題へ。
問1 ボブが日本について思っていることを、二つ日本語で書きなさい。
『ボブが日本について思っていること』問題文をチェック!!
ここで、
ボブ、日本について、思っている、に着目。
本文で、当てはまる文を捜す!
ボブ=I 思う=think 日本=Japanから、
I think Japan is an interesting country and a really nice place.
この文だと、分かる。
で、
おもしろい国である。
本当にすばらしい場所である。
って、解答する。
問2 本文の内容について、次の(1)〜(3)の問いに答えなさい。
(1) Who came to Japan three weeks ago?
まず、斬る!
Who /came /to Japan/ three weeks ago?
誰が 来た 日本へ?
本文から捜す。
I came here three weeks ago.
I =Bobだから、
Bob came. = Bob did.
(2) Was the weather very nice Last Sunday?
まず、斬る。
Was /the weather /very nice /last Sunday?
天気 とても良かった・・・?
本文から捜す。
Last Sunday the weather was very nice.
この前の日曜日、天気はとても良かった。
なので、
Yes, it was.
(3) Where is Bob from?
斬る!
Where/ is /Bob/ from?
どこ ボブ 出身・・・?
本文チェック。
When I come back to America, I will tell you more about Japan.
アメリカに帰ったとき・・・・
ってことは、アメリカから来た!!
そこから、
He is from America.
英語は、日本語よりも論理的♪
だから、
本文から、カギとなる文を見付けられれば、
対応可能なのだ。
俺の教え方に、構えはない!
共通対策が俺を呼ぶ!!